10 maj 2024

Fredag och klämdag

Redan fredag igen och klämdag dessutom.

I onsdags jobbade jag ett förmiddagspass på Läjeskliniken med vaccinering. Fram till 10.00 hade jag sjutton covid-vaccineringar. Sedan några som var bokade för vaccin mot bältros vilket var nytt för mej. Jag läste på först, förberedde mej på vilka frågor man kan tänkas få och hade en bra skriftlig instruktion för hur vaccinet blandas. Allt gick bra! Har ytterligare ett arbetspass i maj samt ett pass i juli. Numera är jag ensam vaccinatör, min kollega har nog fullt upp med uppdrag på andra Vårdcentraler. Men, på måndag kväll kommer min vaccinations-kollega och hämtar mej för en åktur till "Vår-ruset" i Halmstad där vi ingår i ett lag från Läjeskliniken.

Annars inget särskilt planerat, pysslar med det vanliga som motions-promenader, yoga, matlagning och bakning, läser, bloggar, städar, tvättar och stryker, ser till odlingen i lådan på gården, osv. Ska ta cykeln in till Varberg city i eftermiddag och köpa strumpor på Lindex. Skönt när livet flyter på precis som vanligt.

Ha en fortsatt fin Kristi Himmelsfärds-helg!

Kram till Er alla från bloggerskan 💛

Inga kommentarer: