22 maj 2024

Läsa bok och andra trevligheter

Häromdagen var jag på Bibblan och hämtade en bok jag reserverat. Det var ingen kötid på boken, fick hämta den dagen efter reservationen. Boken är en "klassiker" som utgavs första gången 1978 men jag har aldrig läst denna klassiker. Efter att ha lyssnat på ett radioprogram om den här boken, där min kusins son medverkade, kände jag att nu måste jag läsa den. Sedan tänkte jag inte så mycket mer på det och glömde nog bort den. Men... i helgen kom jag att tänka på boken igen och gjorde alltså en reservation på Bibblan. Boken är nog egentligen en ungdomsbok men jag läser den ändå... man vill ju inte missa en klassiker. 

I bokens första uppslag står det så här:

"Du som sitter med den här boken i din hand. Du som just öppnat den och vänder bladen för att läsa. Har du tänkt på en sak? Alla människor läser inte samma böcker. Varför har just du valt att läsa den här boken just nu? Var det bara en tillfällighet, en slump? Tror du det?"

Är säker på att minst två av mina trogna bloggbesökare vet exakt vilken bok jag lånat. Eller hur?

Igår eftermiddag kom Arwid, Lotta, Lo och Tuva hem till mej efter att de varit på en shoppingrunda i Varberg City. Jag hade improviserat ihop en kvälls-buffé bestående av "lite av varje". Efter maten tog vi med filt, termos med te, muggar och liten dessert-kaka och satte oss ute på gården. En mysig kväll!

Idag på förmiddagen cyklade jag till Vare Gård och köpte ägg. På hemvägen stannade jag i "Blomsterhavet" och köpte växt-stöd. Jag planterade ut några paprika-plantor i min odlings-låda igår och idag blåser det som sjutton. Men nu är plantorna fixerade vid stödet så de inte blåser av. 

Funderar på en promenad eller cykeltur till havet lite senare. Efter stranddagen i förrgår behöver min hud vila sig från solen.

Dagens bilder är från "Arkivet"

Önskar er alla en fortsatt fin vecka! Ta hand om Er själva och varandra på absolut bästa sätt!

Kram från Kerstin 💙

Inga kommentarer: