24 maj 2024

Igår och idag

Jag skriver som jag brukar, redan fredag igen. Igår var jag på biblioteket och förtidsröstade i EU-valet, skönt att det är gjort nu. Innan jag röstade hade jag gjort EU-valkompassen, den var till stor hjälp. Länkar till valkompassen HÄR.  
Vad gjorde jag mer igår? Gav mig ut på en motionsrunda på eftermiddagen men fick vända hem pga en regn-hagel-skur. Blev genomblöt förstås, men vad gör det? Planterade ut ytterligare två stycken paprika-plantor i min odlingslåda. Läste boken jag lånade häromdagen. Bakade. Gjorde ett välgörande yoga-pass. Det var den dagen det.
Idag har jag putsat fönster, duschat krukväxter och veckostädat lite extra noga. Skönt att bo på liten yta, det går snabbt att städa och bara tre fönster att putsa =) och balkongdörren har ett fönster också, så fyra fönster är det.
Ska snart ta cykeln in till staden, har tid för klippning kl. 16.15.
 
Önskar dej en fin helg, redan sista helgen i maj.

Inga kommentarer: