19 maj 2024

Sommar och sol

Igår förmiddag, när jag var ute på min motionsrunda, ringde Arwid och frågade om jag ville ses på Södra Näs havsbad på eftermiddagen. - Ja, väldigt gärna, svarade jag.

Efter lunch packade jag strandväskan, gjorde matsäck och gav mig  iväg på cykeln och efter c:a 20 min var jag  framme. Även Arwid och Lottas grannar familjen Svensson var där. Härligt och mysigt att vara på stranden, fika, prata, vara tillsammans, gå omkring i vattnet och leka med Tuva och en vattenkanna, gick även en vattenpromenad med Lo och Lea. När jag var på stranden ringde vännen Maria (Ia), så kul att prata lite. Planen är att hon kommer hit i slutet av sommaren =) Efter några timmar på stranden cyklade vi hem till Arwid och Lotta.

(Tog inte en enda bild på stranden.)

Jag skrubbade färskpotatis och dukade fram i uterummet och Arwid fixade resten med matlagningen. Lekte lite med Duplo tillsammans med Lo och Tuva före maten. Jag cyklade hemåt sedan när Lo och Tuva skulle nattas men först...

... gick jag en runda i Arwid och Lottas trädgård och bara njöt av allt vackert. Detta är ett litet träd med en helt överdådig blomning. 

Som sagt, en helt otrolig blomning. Bedårande vackert!

Vackert så man nästan tappar andan!

Idag har jag varit hemma och tagit det väldigt lugnt. Gick min motionsrunda nu i kväll när det var lite svalare, tog några bilder med mobilen. Vackert med alla rönn-träd som blommar nu.

Passerar alltid denna tunnel under tågrälsen när jag går motionsrundan mot havet. Tänker nästan alltid på uttrycket "att se ljuset i tunneln" när jag passerar här. Tänker också på att jag för en tid sedan var i mörkaste tunneln men minns att jag såg ljuset långt där borta, jag visste att jag skulle komma dit, och det gjorde jag.

Nu hoppas jag att alla ni därute får en fin vecka!

Kram från Kerstin 💚 

Inga kommentarer: