28 maj 2024

Odlar i tolvan

Så här såg det ut när jag precis sått och satt lök och potatis, den 24 april. I bortre vänstra hörnet är den lilla Dahlian, precis utplanterad. Min odlingslåda har nummer 12.

Idag den 28 maj ser det ut så här i odlingslådan. Det som tagit tid att gro är gurkorna men idag, äntligen, såg jag att gurkorna grott och börjat växa lite försiktigt.

Här är lådan från andra hållet. Vi som har odlingslådor här har ett gemensamt förråd med vattenkannor och trädgårdsverktyg. Förrådet är i det lilla vita huset som skymtar i bakgrunden.

Kolla dillen, så grön och fin. Det är bladdill "Bouquet" från Impecta. Tänk när jag kan äta egen dillkokt färskpotatis.

Här är dahlian som redan har blom-knoppar. Det är en "Topmix Purple" och kommer få mörkt röda blommor med gul mitt. Har drivit upp den inomhus och planterade ut i den i slutet av april. Den ser ut att trivas!

Har drivit upp fyra paprikaplantor av frön jag tagit från paprika som jag köpt för att äta. Tog frön från en röd paprika så vi får se om dessa knallgröna paprikor kommer bli röda.

Fick plats med en hel del i odlingslådan ändå. Är jätteglad för möjligheten att kunna odla lite.

I morgon har jag ett arbetspass med vaccineringen. På eftermiddagen är jag bjuden på morsdagsfika och middag. Så bra jag har det!

Hoppas alla ni därute också har det bra! Fortsätt ta hand om Er själva och varandra på absolut bästa sätt!

Kram från Kerstin 💚 

Inga kommentarer: