06 juli 2009

Dåtid, nu och framtid

Idag är det vår första semesterdag. Det känns lyxigt med hela ledigheten framför oss. Det är lika bra att ha lite olika måsten avklarade redan i början så därför städar jag mina två garderober idag. Det som jag inte använt det senaste året kastas eller lämnas till klädinsamling. Jag har bestämt mej för att aldrig mer samla på mej en massa som inte används. Men, det finns saker som har ett minne och betyder något alldeles speciellt som jag alltid kommer att spara. Det är intressant att titta i de lådor som innehåller det jag fick med mej från "mitt tidigare liv". Det är mina gamla minnen som finns i dessa två små lådor. Det är små saker som barnen tillverkat, lite gamla kort, min farfars vigselring, min farmors klocka och lite dagböcker.
Vi började dagen med ett bankbesök idag. Nu har vi fått information om bolån, topplån, kontantinsats, byggkredit, amortering, månadskostnad, rörliga och fasta räntor m.m. Det känns bra att ha koll!

Dagens bilder är från vår balkong.

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Har oxå gjort lite "måsten" idag och igår. Igår tog jag fönster och idag fyller jag frysen - å det är bara första dagen på semestern;-))

Följer med spänning ert husköp!