31 juli 2009

Tjugonionde juli 2009

Onsdag = marknad på Varbegs Torg. Dit ville V och G. Vi tog bilen från hotellet till torget och släppte av dem så nära vi bara kunde. Vi gick omkring en stund men sedan blev vi fikasugna. Vi drack kaffe på ett mysigt café. V fick kladdkaka med jordgubbar och grädde. Vi övriga åt ost-och-skink-fralla.
Sedan ville V och G handla i den fina "porslinsaffären". Här har de köpt en present till grannarna, inslagen i fint paket.

em bar det iväg mot orten där vi varit på semester i många år, sedan 60-talet. G ville absolut bada i havet. Lite läskigt, tyckte jag eftersom hans hjärta inte är helt OK. Äääh, det är väl inte så farligt, sa G och kastade sig i havet.

Det gick ju jättebra! Efter en stund vågade även jag att doppa mej och simma lite. Det är jätteskönt att bada i havet.

Här tittar de på utsikten och pratar gamla minnen.




Ljungen blommade i många olika nyanser av lila. Vackert!

På väg tillbaka mot hotellet stannade vi vid Fjärås bräcka. Där hade V och G varit tidigare med min syster B och hennes familj. De hade många fina minnen från tidigare besök. Där var en enorm utsikt med havet åt ena hållet och...

... sjön Lyngern åt andra hållet. Här har inlandsisen satt sina sina spår i naturen. Intressant och mycket vackert.

Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och åt. I hotellvistelsen ingår även mat på kvällen. Inte vilken mat som helst utan en väl tilltagen salladsbuffé med varmrätt. Fantastiskt god mat. Efter maten var jag helt slut. Mina föräldrar fick ta kvällspromenaden vid havet utan vårt sällskap. Jag somnade gott trots godis och Miss Marple på TV.
Det var dag två på resan. Fortsättning följer...

3 kommentarer:

Carin sa...

Morfar han är hurtig han =) tänk att den miljön är jag omringad av varje dag sen =) jag älskart
Kramar

promenader på landet sa...

Vilken härlig semester och vilket fint sommarminne för dina föräldrar! Jag och barnen sover över hos Anna i Önnebo i natt för vi är själva och hon också.Vi spelar spel och myser! Kram från Ia

♥ Fyra årstider sa...

Jag blir alldles varm av att se dina föräldrar sitts sådär och prata..som man drömmer om med min gubbe *ler'
Kram Lotta