27 juli 2009

東京 = Tokyo

Träffade Ad igår då han var här på mat. Vi satt ute på gården och grillade. Desserten fick vi ta inomhus pga regn. Det var ju naturligtvis jättetrevligt att träffas och att prata.
Snart är det dags för hans resa till Tokyo.
Jag har läst lite om Tokyo på Wikipedia. Begreppet Tokyo 東京 används ofta om de 23 särskilda innerstadskommunerna med sammanlagt 8 653 000 invånare. Hela Stortokyo täcker en yta lite större än Skåne och är med sina 35 miljoner invånare världens folkrikaste storstadsområde. Tokyo betyder bokstavligen östra huvudstaden.
Ad åker dit med en kompis och ska träffa en kompis från M-by som varit i Tokyo i c:a 1 år nu. Ad och kompisen ska vara borta i c:a 14 dagar. Det är en lång resa men troligen kommer de att få uppleva mycket. Hönsmamma som jag är känner jag mej lite orolig över att skicka ut pojken i stora världen men jag gläds förstås för hans skull. Jag ska skicka med ett litet Apotek. J och jag har dessutom fått äran att skjutsa dem till Arlanda då det är dags för avresa.
Idag ska jag till min nya hårfrissa (den tidigare har flyttat till Sthlm) för klipp och lite slingor. Sedan ska den lilla resväskan packas inför resan till Varberg.
Dagens bild kommer från Wikipedia

Inga kommentarer: