21 juli 2009

Grönt

Igår plockade jag kantareller tillsammans med min syster. Vi åker några mil innan vi kommer fram till det vackra kantarellstället. Igår hade vi tur - ingen hade varit före oss på våra ställen (som inte bara är våra ställen utan troligen delar vi dem med några andra).
Det är en fantastisk grönska i naturen nu. Jag som älskar naturen gick omkring och bara njöt av allt det gröna. Det är också fint att ha en syster att umgås med. Vi har mycket att prata om. På vägen hem visade jag huset för henne. Att se det lilla huset och den underbara trädgården i kvällssol var nästan magiskt. Jag tycker om huset, läget och trädgården.
Idag ska kantarellerna rensas men resten av dagen och veckan är så där skönt oplanerad. Jag hoppas att ni alla har det bra!

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag glädjs för din skull..
Kram Lotta

Razzy sa...

Mmmmm kantareller är underbart goda och vad är väl så grönt som en skog i sommarskrud. Hoppas du också får en härlig semester.

promenader på landet sa...

Vad härligt med Kantareller! Kram från Maria