11 juli 2009

Lycklig

Måste få visa er de fina blommor jag plockade i mina föräldrars trädgård igår. Jag skrev om lycka här för några dagar sedan. Det känns som blommor ger mej lycka. Att se dem växa, plocka dem, göra fin bukett och att sedan njuta av dem - det är lycka.
Idag får vi gäster på mat. Min sambo och jag kommer därför att fixa en del i köket idag. Sedan ska jag också försöka duka fint. Att få gäster på mat är också lycka. Två av gästerna är mina barn (21 och 24). Som jag skrivit tidigare känner jag lycka tillsammans med dem, att tänka på dem, att höra deras röst och att veta att de finns.

Vi kommer att bjuda på:
Kantarellstuvning med lite riven ost i varm krustad
Auberginegratäng Parmesanpanerade kycklingfiléer Potatissallad Grön sallad
Krispig rabarber- och jorgubbspaj med vaniljsås
(Arwid är vegetarian - han får hoppa över kycklingen)
Det är min sambo J som har huvudansvaret för matlagningen. Han lagar fantastiskt god och fräsch mat. Igår bakade han bröden som är på bild (kakorna har jag bakat!). Som ni säkert förstår är jag lycklig med min sambo - inte bara för att han lagar god mat.
Nu ska jag återvända till köket. Jag tror att jag ska försöka dokumentera det hela med kameran, så vem vet - det hamnar kanske på bloggen.
Jag önskar er alla en bra lördag!

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Hela du utstrålar harmoni..och jag tror att vi finner lycka i samma saker..idag ska vi plocka blåbär i skogen..det är med lycka för mig..precis som att få vara nära blommor.
Kram Lotta

promenader på landet sa...

Hej lyckliga du! Vad härligt du skriver och jättevackra bilder!! jag går gärna på söndag, kommer du till mig kl.18? Kram Ia

Bea sa...

Vilken underbar bukett, den gör sig perfekt på middagsbordet och ger absolut en riktig festkänsla. Så fint du skriver om dina kära, det är alltid roligt att läsa när man förstår varann och ger uppskattning i både ord och handling :)
Må så gott! /Bea