24 augusti 2009

Måndagkväll

Dagens bild är en favorit i repris fotad på stranden för nästan exakt 1 år sedan.
Jobbet är igång igen med full fart. Det mesta fokuseras nu på "den nya influensan" samt det gamla vanliga. Jag har bestämt mej för att inte stressa och tänker inte låta jobb påverka varken fritid eller hälsa. Än så länge går det bra! Det gäller att säga NEJ innan det blir för mycket. Jag känner mej priviligerad som har ett så bra, roligt och omväxlande jobb. Jag trivs och jobbar tillsammans med jättetrevliga människor.
Igår var Ad här på mat. Vad roligt det var att träffa honom. Han hade dessutom tid att stanna en stund och vi pratade om lite av varje. Det kändes bra - det kändes precis som förr! På fredag kommer Ar från Oslo och ska bo hemma hos oss hela helgen vilket känns underbart. Det är första gången som jag får rå om honom en hel helg efter att jag flyttade (i januari 2008). Ar och Ad är mina söner 21 och 24 år. Ar bor och jobbar i Oslo. Ad bor i egen lägenhet och jobbar i M-by.
Nu har jag har lovat min sambo äppelpaj och te så det är bäst att jag kilar iväg till köket.
Ha det så bra i veckan och VÄLKOMNA tillbaka!

1 kommentar:

S o F sa...

Lika gamla är vi du och jag, och mina två söner är 22 och 25.

Förstår precis vad du menar med att det ska bli härligt att få rå om sonen en hel helg.

En av våra söner bor 30 mil från oss och då blir det ju inga spontanfikaträffar precis. Men ett par gånger om året kommer han hem hit och stannar några dagar. Då umgås man intensivt, de där värdefulla dygnen.

Ha det gott!