01 augusti 2009

Hemresan

I torsdags var det dags att åka hem igen. På hemvägen stannade vi i Mölndal och hälsade på hos min barndomsvän M. Där fick vi underbart god mat. Desserten och kaffemuggen är med på bild. Mina föräldrar och min barndomsvän hade setts senast för c:a 10 år sedan. Jag och min vän sågs ju i mars då vi träffades i Gränna (finns att läsa om det i bloggen). Det var naturligtvis jättetrevligt att träffas och prata lite och samtidigt få äta gott. Jag hade gärna stannat lite längre men V och G längtade hem, tror jag. TACK fam. Ma för allt!
Det var skönt att komma hem igen. Skönt att allt på resan gick bra. Det känns jätteroligt att ha gjort den här resan med mina föräldrar. Intressant och roligt att höra på allt de har att berätta.
Idag får jag träffa Ar. Han har semester i tre veckor och är i M-by. Han bor i sitt gamla rum på Ärtgränd. Idag ska vi ses och gå ut och gå. Längtar!
Igår var min sambo i köket hela dagen och fixade mat och bakade bröd. Igår kväll kom sambons äldsta med man och hälsade på. J fick lite försenad födelsedagspresent av dem. Han fick en låda från sitt X också...
På måndag börjar vi jobba igen - känns lite läskigt. Jag kommer att göra ett nytt försök att vägra stressa.
Det var mina tankar för idag - lite reseskildring och lite dagbok. Ha det så bra i helgen!

Inga kommentarer: