05 september 2009

Att känna efter

Igår var jag på chefshandledning i Nkpg. Det var tredje gången vi träffades. Det är en förmån i mitt jobb och nödvändigt. Min handledare anser att man måste känna sig själv för att kunna leda andra. Så, det är spännande att genom handledning få lära känna sig själv och kunna förstå sambandet med vem jag är och hur jag har det på jobbet och i livet. Min handledare ger mej många bra råd och får mej att verkligen tänka till. Igår pratade vi om att släppa lite på spärrar och fasader och tillåta sig lite "flams och trams". Han pratade också om det som verkligen kan ställa till problem, orsaka lidande och leda till stressymtom. Vi kom fram till att det funnits mycket i mitt liv som orsakat en långvarig stress. Handledningen väcker många tankar och funderingar. Det känns väldigt bra.
Efteråt hade jag en date med min sambo J som tagit tåget till Nkpg efter jobbet. Vi började med att fika. Sedan blev vi hungriga och gick till Bishops tog en öl och åt god mat. Sedan tog vi tåget hem. En bra avslutning på en intensiv vecka.

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Det är alltid en utmaning men ett måste att börja med sig själv! Låter spännande att ha en handledare som är med i din personligautveckling.

Helt klart perfekt avslut på en vecka♥