01 september 2009

Långt borta och nära

Idag visar jag bilder på höstväxterna på balkongen. Vi har en väldigt liten balkong men, jag odlar maximalt - 2 balkonglådor och tre stora krukor. Vi får också plats med ett balkongbord och två stolar.
Denna underbart varma och soliga kväll åt vi balkongen. Det känns bra att kunna ta tillvara det fina vädret och vara utomhus så mycket som möjligt. Jag tycker om att vara ute, trivs i naturen och gillar att odla.
Tokyoresan närmar sig snabbt nu. Det är min yngste son Adam som ska ut och resa. Idag har han och reskompisen växlat till yen. På söndag morgon skjutsar vi dem till Arlanda. Det känns lite pirrigt att han ska resa så långt bort men jag gläds samtidigt med honom. Han har alltid haft en önskan om att få ge sig ut i världen.

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Härligt mycket blommor du har på din "lilla täppa". Det gäller att njuta av dem innan den första frosten nyper tag i blommorna.

Det är lite pirrigt när barnen ger sig av långt borta men samtidigt blir man så stolt över att de har luft under vingarna! För ett år sedan åkte min nu 21-åriga son till Australien.

♥ Fyra årstider sa...

Wow vilken upplevelse att få åka dit. Tänk när jag var hemma hos dig..då var han bara en liten plutt.
Kram Lotta