19 september 2009

Naturkraft

Efter en långpromenad i skogen idag känner jag att stressen är långt borta. Jag blir av med min stress då jag får vara i naturen. Jag är glad över att vi bor på promenadavstånd till skogen. Det är skönt att kunna fundera och tänka i lugn och ro. Det känns viktigt att jag inte tappar bort mej själv i alla krav på jobbet. Jag har ett jätteroligt och omväxlande jobb som jag trivs med och jobbarkompisar som är de bästa tänkbara men... det ställs höga krav och jag har ansvar som kan kännas tungt ibland. I naturen får jag energi och jag kan känna efter vad jag själv tycker och tänker. Jag trivs i naturen och jag trivs med mitt liv.

Från boken "Vägar till visdom" av Stefan Einhorn har jag hämtat ett tänkvärt citat:
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." John Steinbeck

Dagens bild är från 081025 vid Stocklycke hamn på Omberg.

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Klokt sagt! Naturen är en energigivare som vi ska ta vara på!