17 september 2009

Torsdag 17 september

Grattis till min systers dotter Z som fyller år idag! Hon har en fin blogg
Idag kunde jag sluta redan vid tre-tiden. Underbart skönt att komma hem lite tidigare. På torsdagar har jag min tvätt- och städkväll men vad gör det - ikväll ska vi äta fisksoppa, som jag älskar.
På jobbet laddar vi för massvaccinationen. Nu verkar det som det är framflyttat till vecka 42 vilket känns bra. Ibland råder en oförklarlig hysteri orsakad av en virussjukdom som för de flesta är en ganska vanlig och enkel förkylning som går över på några dagar. Hursomhelst ska vi vaccinera 10 gånger så många som i vanliga fall utan övertid eller extra kostnader om de som bestämmer får som de vill. Men, vi gör det på vårt sätt och det kommer att bli spännande och dessutom kul. Idag har jag gjort inköp av lite "näring" till jobbet så vi klarar av 100 i timmen. Skönt att veta att jag har semester nästa vecka.
Ha en bra torsdagkväll!

Inga kommentarer: