30 september 2009

Det går över

Ligger hemma i sängen och vilar upp mej efter magsjukan som följde med hem från Rhodos.
Idag fick jag ett mail från en av er bloggläsare med en kryapådej-hälsning med en fin blomma. I en kommentar i förra inlägget förstår jag att en av de yngre bloggläsarna har skickat ett kryapådej-kort till mej (kommer nog med posten i morgon). Att ni och alla ni andra finns och tänker på mej gör mej glad.
Att vara magsjuk är inte kul men det går över. Det har gett mej tillfälle att ligga här i sängen och läsa, blogga, tänka och ta det lugnt. Jag tänker på mitt eget liv - att jag är glad, har det bra, har haft en tuff period i livet som är över och att jag lärt mej mycket av det.
"Du får ofta ta risken att ta språnget utan att veta hur du landar. Lyckligtvis tar de allra flesta människor emot oss mjukt och empatiskt när vi vill öppna oss för dem." Från boken "Himmel, helvete och allt däremellan" av Anna Kåver
Bilderna är från Rhodos

1 kommentar:

Anne-Lie sa...

Härligt att du är på bättringsvägen! Gillar din stenbild skarpt;-))