10 november 2009

Vi behöver varandra


Jag gör müsli och läser tidningen LIV. Jag har gjort samma müsli med viss variation i så många år och jag älskar den fortfarande. Kan inte vara utan den.

I tidningen LIV skriver man bl.a. om att vara sig själv. Man skriver att det är först i mötet med en annan människa som jag verkligen blir till. "Vi behöver varandra för att finnas till och orka leva." I artikeln skriver man också om ensamhet som kan handla om övergivenhet. "Att bli övergiven eller känna sig övergiven är troligen det svåraste en människa kan uppleva." Man avslutar med att skriva att vi behöver varandra för att finnas till och leva. Alla längtar efter gemenskap och att någon som vill en väl, ser och bekräftar ens liv. Ingen människa klarar sig själv. Fina ord, skrivna av Lars Björklund i tidningen LIV.

Mina tankar efter att ha läst artikeln är: Ibland kan man känna sig ensam när man är ensam och man kan också känna sig ensam trots att man är tillsammans med andra. Jag är glad över att jag inte känner mej ensam.

Inga kommentarer: