24 november 2009

Underbara barn


Hej alla bloggläsare!
Jag har jobbat ikväll med att vaccinera igen. Har haft vaccinationspasset 14 - 19. Det är högt tempo, både vuxna och barn. Barnen skriker ibland och måste övertalas och ibland hållas fast när man ge vaccinet, sedan tröstas, plåstras om och välja bokmärke, sedan nästa o.s.v. Det är ett roligt, enkelt och tacksamt jobb men man blir ganska trött i huvudet och även lite svettig (ska ta en snabbdusch).
Det som ger mej energi är att umgås med mina barn. Nu har vi pratat i telefonen och jag blir så glad av att höra deras röst och höra hur de har det och hur de mår. Jag är så tacksam över att just jag är deras mamma. Det är också skönt att höra att de undrar hur jag har det och hur jag mår. Jag tror att vi har en okomplicerad, rak och ärlig relation utan behov av kontroll, dömande eller annat krångel. Trots en jobbig period (som många både små och vuxna barn får gå igenom) har bägge två aldrig sagt något negativt om någon förälder utan stöttat och tagit emot både mammas och pappas nya på ett mycket ödmjukt och fint sätt. Vi litar på varann och respekterar varann. Det ska bli så underbart att snart få fira jul tillsammans och sedan åka iväg på vår resa till Fuerteventura där vi firar en 22-åring och en 25-åring.
Läs gärna ett fint blogginlägg om julfrid hos min vän M med bloggen Promenader på landet
Dagens bild kommer från www.dromgarden.se

Inga kommentarer: