16 november 2009

Drömmar


I lördags läste jag i Correns helgbilaga Paus om makten att påverka våra liv. "Att våga förändra sitt liv har ett pris, men att inte våga kan också ge konsekvenser." Man tar upp vikten av att drömma om det liv man skulle vilja ha. Det är ett steg på vägen mot en förändring. Att inte följa vår inre röst kan göra oss sjuka skriver man.
Intressant läsning, tycker jag som genomgick en ganska stor förändring i livet för ett tag sedan. Jag är väldigt tacksam nu efteråt när det mesta återgått till det "normala".
Idag har jag haft en lite lagom rörig måndag på jobbet. Skönt att jag bara jobbar 4 dagar den här veckan.
Nu laddar jag för en motionspromenad. På tisdag och onsdag jobbar jag kväll = inget bloggande.
Ha en bra vecka alla mina bloggläsare!
Dagens bild kommer från http://www.apollo.se/ Här ska vi bo en vecka i början av januari :) 

3 kommentarer:

S o F sa...

Tänk så perfekt att få dit i januari och ladda batterierna i form av ljus och D-vitamin.
Ser härligt ut!

Önskar dig en fin vecka!

promenader på landet sa...

Vad skönt det låter med en promenad! Jag och barnen har varit hos Christina 60 år (Lottas mamma) och grattat henne i kväll. Har du något tips hur jag ska kunna vaccinera Ida? Hon är helt skräckslagen för sprutor! Vi har redan varit nere och försökt en gång... Kram Ia

Kärrans blogg sa...

Har skickat sms till dej med ett förslag till Ida.
Kram
/Kerstin