22 oktober 2020

Läget just nu

Idag är första feberfria dagen, magen börjar lugna ner sig men är inte helt OK och pålitlig ännu (pga detta är jag inte redo för 5 mil i bilen t o r för Covid-provtagning). Är trött förstås och behöver vila mycket. Har gått ned några kilo men börjar kunna äta ifatt nu ;) Tycker att det doftar så underbart från köket när Jens lagar mat men... jag reagerade lite "fel" på en slags matdoft från köket häromdagen... 

Tror att det var i förrgår som jag tyckte att det kom så goda dofter från köket här hemma. Jag var på övervåningen och ropade ned till Jens i köket. - Vad gör du för god mat? Det doftar helt underbart! - Jag har inte börjat med maten än, svarade Jens. Vad konstigt, sa jag, det doftar som en mustig och god köttsoppa från köket. Jens är tyst en stund innan han svarar och sedan säger han, det enda jag gjort i köket nu är att jag serverat mat till katterna, blötmat.... Det var alltså den doften jag kände... den doften som i vanliga fall äcklar mig lite... Sedan fixade han supergod till lunch till oss, lax tillagad i ugnen med potatismos till.

Hoppas nu på ytterligare förbättring varje dag. Behöver två symtomfria dygn innan jag kan återgå till jobbet.     

Inga kommentarer: