20 oktober 2020

Rapport från sjuksängen

Det har varit tyst och tomt här på bloggen några dagar. Efter den mysiga utflykten som jag skrev om i förra inlägget blev jag sjuk igen, jag som precis hade blivit frisk från min förkylning. Har haft feber sedan i fredags kväll. Har funderat på om jag drabbats av Covid men jag vet inte, har mest symtom från mage och tarm i kombination med feber upp mot 39 grader, inte kul. Det är inte riktigt läge att ge sig iväg på bilresa för Covid-provtagning ännu. Mår i alla fall något lite bättre idag, har inte lika hög feber, är hungrig igen och kan äta med ganska god aptit, men fortfarande magknip och toabesök x flera...

Sambo Jens är frisk och lagar mat som är snäll och skonsam för min mage och det är precis som Adam sa i telefonen till mej häromkvällen: "Så skönt för dej att du har någon som lagar mat till dej när du är sjuk." Arwid och Lo ringer via videosamtal och undrar hur jag mår, så kul att både se dem och prata med dem.

Adam skickade en bild på säsongens chiliskörd. Han trär upp dem snöre och hänger dem på tork.

Hoppas att ni alla är friska och har det bra! Jag ska försöka krya på mej så mycket jag bara kan!

Inga kommentarer: