24 januari 2021

Januarihelg med sol

Igår gick jag motionsrunda med vännen Maria i solsken. Resten av dagen blev städ- och tvättdag samt premiär för årets första utelunch på altanen. Idag på förmiddagen ett yogapass på 75 min. Kände efter lunch att jag behövde komma ut i dagsljus även idag. Det blev en lång och skön promenad i skogen i sällskap med kameran. Solen står lågt bakom träden i skogen, nästan ingen snö alls på marken.
Här på vägen i skogen var det lite snö och vintrigt med frisk och skön skogsluft.
Gick en runda i skogen och passerade platsen där det fanns en Backstuga för länge sedan. En fin plats med gamla knotiga och mossiga fruktträd.
Vid backstugan finns äppelträd och körsbärsträd kvar, numera mossiga och igenväxta, men fina ändå.
Tycker om lite annorlunda foto-motiv som den här mossan belyst av den lite bleka januari-solen. Enkelt, natuligt och fascinerande. (Kanske är det inte mossa? Lav?)
Det var lite från min skogsvandring i ord och bild. Nu ska jag gå en trappa ner till köket eftersom det är dags att göra müsli. En härlig söndagskänsla att vara ledig ytterligare två dagar!

Hoppas att ni alla haft en fin helg!

Inga kommentarer: