31 januari 2021

Vintersöndag

I morse efter frukost gick jag stavgångsrunda i Carlslunds-rundan. Igår gick jag samma runda med vännen Maria men utan stavar. Använder mina dubbade träningsskor nu i snö och halka.

Det är så vackert och vintrigt ute, härligt med solsken idag =) Dagens bilder är tagna med mobilkameran.

Stannade en stund med ansiktet mot solen. Behöver fylla på med så mycket solljus som möjligt när solen visar sig.
Lite svårt med träningskläder när det är -10 grader. Var alldeles för varmt klädd idag i lång dunjacka och termobyxor. 

Träffade mina gamla grannar från Ärtgränd när jag var ute på stavgångsrunadan idag, vi hade sällskap en stund och pratade. Kul!

Wow, vilket ljus på Carlslundsvägen med strålande sol och snö! Ja, det var en skön och härlig motionrunda även idag =)

Nu har vi ätit hemlagad sparrissoppa till lunch, snart blir det hembakad surdegssemla och kaffe =) Jag har det väldigt bra som har en sådan mästerkock och mästerbagare till sambo. 

Inga kommentarer: