26 januari 2021

Solenergi och månljus

Har haft en bra långledighet =) Har fixat lite här hemma med städ, tvätt och sådant, gått motionsrunda med Maria, gått stavgångsrundor och yogat. Idag har jag varit en hel del utomhus i solen när jag gick stavgångs-rundan, satt på altanen med kaffe maten efter lunch och när jag gick en fotorunda nu i eftermiddag. Skönt att fylla på med lite solenergi. När jag gick fotorundan hittade jag dock inget bra fotomotiv förrän jag lyfte blicken och såg månen bakom trädens grenar.

I morgon är det dags att återgå till jobbet igen, det känns helt OK. Det är jätteskönt med lediga dagar men jag vill faktiskt inte vara ledig på heltid ännu. Dessutom är det bra för min framtida ekonomi att ha kvar min anställning ytterligare några år.

Vår ingefärsdryck tog slut igår så nu får jag gå ner till köket och göra en ny sats. Sambo ska baka surdegssemlor ikväll. Han får förresten besök i morgon när tidigare jobbarkompisen/kollegan Lisa kommer och hälsar på =)

Hoppas att ni alla har det bra och mår bra! Var rädda om varandra och Er själva!

Kram från Kerstin

Inga kommentarer: