29 januari 2021

Trevlig helg!

Färdigjobbat för denna vecka =) Blev skjutsad och hämtad av sambo idag. Tog denna bild på hemvägen från jobbet. Har alltid tyckt om dessa fina träd på varsin sida av vägen, speciellt vackra idag i solnedgången.

Paketet med Bokashi-hinkarna har anlänt så i helgen ska jag sätta mej in i hur man komposterar köksavfallet med hjälp av fermentering. Jag kommer troligen att skriva mer om detta i bloggen framöver.

Har också funderat på om jag ska börja sticka igen. Har inte stickat något på 30 år så jag bad bästa stick-experten på jobbet om råd idag, vad som är lämpligt att börja med, garn, stickor, hemsidor, m.m. Fick massor av superbra expert-tips, det tackar jag för.

Lotta skickade den här fina bilden häromdagen, på Lo som vinkar till farmor. Å vad jag längtar!

Jag har lovat att göra en sallad till kvällens middag, svamprisotto, dags att gå ner till köket och fixa det.

Ha en fin helg allesammans!   

Inga kommentarer: