02 januari 2021

Variation, utmaning och förändring

Nu längtar jag efter sol, kyla, snö och tulpaner i vas på köksbordet, bilden är från januari 2020. 
Denna gråvädersdag med +1 grad och duggregn har jag gått två varv med stavar i motionsspåret Kulladal, Västra Harg. Jag fick med mig sambo Jens också, han gick ett varv i sin takt. Jag känner mej lite uttråkad av att alltid gå i samma Carlslundsrunda när jag motionerar. Jag behöver variation och jag behöver också lite utmaning i mitt motionerande. I motionsspåret, som vi gick idag, är det ganska backigt och kuperat, jättebra träning för mej. Det var dock ganska lerigt och blött, speciellt i början av spåret men sedan blev det bättre, härligt och mjukt underlag att gå på. Det är tack vare utflykten på annandagen i "Julspåret" som jag kom på att jag kan motionera där ibland, när jag känner för förändring =)

Inga kommentarer: