21 januari 2021

Syster fyller år idag

Min äldsta syster Inger fyller jämna år idag =) Det firar vi i bloggen med en tårt-bild från juni 2016! Vi kan ju inte träffas och fira tyvärr. Däremot kan vi förhoppningsvis fira både Inger med man framåt våren när båda har fyllt år. 

Skönt med lite sovmorgon idag och frukost i sängen. Hämtade mina rea-tröjor i paket på ICA och tröjorna var supersnygga och passade bra. Gjorde några ärende i city, åkte till kyrkogården och kollade upp att det såg bra ut vid graven, det gjorde det. När jag kom hem putsade jag fönster i kök och vardagsrum, duschade krukväxterna och planterade om några. Nästan allt klart innan regnet kom... 

Ikväll ser vi sista avsnittet i säsong fyra av "Fröken Frimans Krig". Vilken bra serie! Bland det bästa jag någonsin sett. Så tråkigt att det inte finns några mer avsnitt att se sedan, jag kommer att sakna dem (Dagmar, Lottie, Kinna, Emmy, Alma, herr och fru Johannesson, dr Recke, Jon, Thora m.fl. och förstås det kvinnliga livsmedelskooperativet Svenska Hem).

Inga kommentarer: