19 april 2021

Ändrat uppfattning om Dahlior

Vi besökte Plantagen i grannstaden Motala idag på förmiddagen. Vi köpte bl.a. fiberduk, hönsgödsel, frö till "Västeråsgurka", några plantor till rabatten, penséer och knölar till Dahlior. Jag trodde aldrig att jag skulle plantera Dahlior i vår trädgård, dels verkar det krångligt med knölarna, att de måste grävas upp på hösten och dels har jag inte tyckt om Dahlior. Men... jag har ändrat mej =) Det finns massor av Dahlior som är fina! Vi köpte knölar till några röda och vita sorter idag. De är ju perfekta att plocka till buketter också. Den här "Dahlia Bishop of Llandaff" är ursnygg, tycker jag.

Efter dagens lunch blev det utedag i trädgården. Så skönt att vara ute flera timmar och fixa/jobba i trädgården. Vi tog en paus också, satt i solen och drack termoskaffe.

Dagens bild är lånad från Greenspire Trädgårdskonsult

Inga kommentarer: