18 april 2021

Sädesärlan är tillbaka

Idag såg vi årets första sädesärlor =) Härligt när de återvänder, då är det verkligen vår. Bilden är från april 2019.

På förmiddagen gick jag motionsrunda utan stavar. Jag har slitit ut mina gå-stavar som jag haft i 1½ år. Jag har stavar med fjädring och 4 kg motstånd, jag tror att det är fjädringen som är utsliten nu. Dagens motionsrunda blev i stället en promenad-jogging-runda. Kul att springa igen! Har klickat hem ett par nya stavar också.

Efter lunch var vi i trädgården och gjorde klart de tre nya rabatterna. Där ska jag så solros, luktärt och rosenskära sedan. Blommorna kommer att få ett bra stöd mot gärdesgården.

Nu har jag ytterligare två dagars ledighet. I morgon blir det en tur till Plantagen och ICA Maxi, vi åker tidig förmiddag och hoppas slippa trängsel.

Jag hoppas att ni alla haft en fin helg och jag hoppas att ni får en fin vecka, den näst sista i april.  

Inga kommentarer: