15 april 2021

Utedag

På förmiddagen gick jag en motionsrunda med stavar. Idag gjorde sambo Jens koreansk-inspirerad lunch vilket smakade helt fantastiskt underbart. Vi åt lunchen ute på altanen i sol (och blåst). Sedan en kopp te på maten med relax i solstol där jag t.om. sov en liten stund. Resten av dagen trädgårdsjobb vilket är ett underbart, härligt och kul jobb, fint blir det också =)

Målaren var här en stund idag och spacklade taket i badrummet, han återkommer i morgon kl. 08.00, då blir det takmålning.

Ja, det är verkligen skönt med lediga dagar och deltidsarbete. Men... det finns ju faktiskt en anledning till att jag inte arbetar heltid längre. Jag är anställd på heltid men får beviljat att arbeta deltid, jag brukar ansöka om partiell tjänstledighet ett halvår i taget. Det är också stor skillnad på heltidslön och deltidslön men för mej är ledigheten, min hälsa och min livskvalitet värd mer än pengar

Dagens bilder är en liten pensé som frösått själv i gruset vid muren intill norr-rabatten. Visst är den söt?

Inga kommentarer: