28 april 2021

Långledig

Nu färdigjobbat för den här gången och nu långledig =) Sista dagen på arbetspasset är en riktig trött-dag, men det går över, i morgon är jag pigg eller i alla fall mindre trött. Nu är jag ledig i hela sex underbara dagar. 

Jag har äntligen bestämt mig för ett jobb-avslut nu, jag räknar med att vara en glad och fri pensionär 220501 då 63½ år. Alltså ett års arbete kvar men vilken lättnad och glädje att jag bestämt mig. Underbart! Räknar med att ta ut semester och flex innan jag slutar så kanske blir jag ledig lagom till påsken 2022.

I morgon åker jag till Göteborg, tåg till Hallsberg där jag byter till Göteborgståget. Buss hem söndag kväll. Ser fram mot en mysig helg tillsammans. Arwid och Lotta blev inga husägare den här gången, igår en intensiv budgivardag och idag var det över. Jobbigt och tråkig förstås men så är verkligheten när man letar hus, mycket hopp och många besvikelser innan det är klart.

Det blir inget bloggande nu förrän tidigast måndag. Ni får ha det så bra ändå allesammans!

Inga kommentarer: