28 mars 2022

Liten reflektion

Det känns fortfarande lite overkligt att jag får vara ledig så mycket. Tre månader har passerat sedan jag slutade mitt jobb. Att vakna på morgonen och känna hur skönt det är att ligga kvar i sängen, ta det lugnt, göra morgonkaffe och ta dagen som den kommer. Känner mig otroligt tacksam och glad över att ha kunnat sluta jobba några år innan det är tänkt. Tacksam över att jag, under mina senaste femton arbets-år, kunnat spara ihop till en liten buffert som finns som reserv nu i fall det skulle behövas. Jag har ju också ordnat mej ett pensionärsjobb som ger lite inkomst. Känns helt underbart att vara ledig och själv bestämma om och när jag vill jobba =) Så härligt att få uppleva detta!
Nu är det verkligen blåsippe-tid. Där jag förra veckan lyckades hitta en liten ynklig blåsippa är det nu fullt av dem, det lyser blått på långt håll. Superfint och vackert!

Vilken blåsig dag det har varit idag, men det gör inget. Jag gick en motionsrunda i alla fall och det var riktigt skönt, härligt att känna vädrets makter i blåsten. Det finns absolut inget dåligt väder...

Jag skrev om mitt nya träningsredskap för ett tag sedan men berättade nog aldrig sedan vad det var egentligen. Det är ett hopprep =) Det är väldigt kul men fruktansvärt mycket jobbigare än vad jag trodde. Blev hemskt flåsig och helt slut i början. Nu går det bättre, orkar hoppa fler och fler hopp. Det gäller bara att hålla igen lite, känner av hoppandet i mitt ena knä. Har läst att hoppa med hopprep ger bättre balans, kondition och styrka samt att det aktiverar musklerna i både över- och underkroppen. Som en bonus känner man sig nästan överdrivet glad när man hoppar =)

Ha en fin vecka allesammans!

Inga kommentarer: