29 september 2022

Energi-nivån påfylld

Idag har jag haft en rolig och mycket trevlig jobb-dag =) Numera får jag energi och blir glad av att jobba =) Känner att det inte är bra för mig att vara ensam här hemma i huset för ofta, då börjar jag älta och oroa mig, kan också sjunka ned i en mycket mörk och bottenlös känsla i min sorge-reaktion. Lagom är bäst, lagom med jobb och lagom med ensamma hemma-dagar.

Gick en promenad ikväll efter jobbet. Tog samtidigt dagens bild med kameran i mobilen, fint att det fortfarande finns blommor utmed vägkanten. Efter promenaden fixade jag lite i trädgården, plockade bort nedfallna äpplen och rensade bort vissna blommor. Det var väldigt skön kvälls-luft ute ikväll.

Mäklaren ringde ikväll och rapporterade om läget. Han berättade om besiktningsprotokollet, att det var det bästa han någonsin sett under sina 16 år som mäklare. Vilken lättnad för mej att allt var så bra! Mäklaren vill lägga ut huset på Hemnet under morgondagen om allt går som planerat. Han (och även jag förstås) är angelägen om att processen rullar på utan onödiga avbrott och förseningar. Jag är verkligen otroligt glad och tacksam över att Arwid tipsade mej om den här mäklaren och tog första kontakten med honom. Mäklaren gör verkligen ett superbra jobb med allt, är också mycket trevlig, vänlig och förstående. Dessutom har jag Arwid, Lotta och Adam som hjälper mej framåt och pushar på, det är jag obeskrivligt tacksam över. De förstår också att det kan vara ganska svajigt i min tillvaro nu men de finns alltid där för mej. Tack!

I morgon har jag en ledig hemma-dag och har skrivit en lång att-göra-lista till mig själv ;)

Inga kommentarer: