07 september 2022

Vägen framåt

När jag scrollade i flödet på Instagram idag stannade jag upp när jag läste några tänkvärda ord. "Bli inte rädd när du inte ser hela vägen på en gång, den kommer visa sig steg för steg". Det var precis vad jag behövde läsa och ta till mig. Som ni säkert förstår har jag en hel del att ta tag i innan jag hamnar där jag vill vara. Det är verkligen ett steg i taget som gäller, allt behöver ha sin tid i den här processen jag befinner mig i. Ofta önskar jag att tiden skulle kunna vridas fram och vips är jag på plats i min lägenhet i Varberg med elcykel (som enda fordon) och närhet till Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Men... ett steg i taget mot målet, jag vet att jag kommer dit så småningom. 
Har haft två underbart roliga, intensiva och super-effektiva jobb-dagar. Jag och kollegor har vaccinerat som på löpande band, flera hundra på dessa två dagar. Enkelt, roligt arbete i trevligt sällskap med bra styr och ordning. Är glad och tacksam över mitt pensionärs-jobb =) Nu är det färdigjobbat för den här veckan. 

Tog med mig fin-kameran på promenad ikväll efter jobbet. Med tanke på orden jag läste tog jag några bilder på vägen där jag gick och funderade samtidigt på min egen väg genom livet.
Gick förbi ett rådjur som stod alldeles stilla och tittade på mig. Är glad att jag såg rådjuret och att vi båda stannade upp och tittade på varandra. Det var något alldeles speciellt och fascinerande när våra blickar möttes.
Är tacksam över att jag har förmågan att stanna upp och se det vackra i naturen, som ofta är enkelt och helt okomplicerat. Här står ett rådjur på en äng med snårigt, lite vissnat gräs, inget särskilt med det kanske men situationen kändes väldigt speciell, lite trolsk. Blev väldigt nöjd med bilderna där rådjuret och gräset liksom flyter ihop till ett naturväsen.
Det var en underbart
skön promenad, med kvälls-sol, hög, klar och lite kylig höstluft. Glad över att jag gick ut och fick en massa sköna steg i benen.
I morgon förmiddag kommer en VVS-are från firman som renoverade våra badrum förra året. I måndags gick toaletten på övervåningen sönder. Ingen större fara men den fina toa-sitsen med inbyggd dämpning ramlade isär, stora skruvar och muttrar lossnade. Den måste ha blivit fel monterad från början, den har känts lite instabil hela tiden. Bra i alla fall att VVS-aren kommer redan i morgon =)
Annars inget särskilt planerat nu de närmsta dagarna. Det blir nog en hel del promenader, matlagning och trädgårdsarbete.
Kram till Er alla från bloggerskan!  

Inga kommentarer: