17 september 2022

Relationer och gemenskap

Började dagen med morgonkaffe, det är då kaffet smakar allra bäst. Sedan gjorde jag frukost, ställde på bricka och tog med upp i sängen. Efter frukost tog jag på träningskläder och gick en stavgångsrunda. Förvånades över all trafik på landsvägen där jag gick men förstod sedan att alla bilar nog skulle till Ulrika Marknad. Efter promenaden tog jag en dusch. När jag hade duschat klart ringde Adam videosamtal från trädgården hos Arwid och Lotta, han hade frågor om vilka växter som kan klippas ned och hur mycket. Pratade även lite med Arwid, Tuva och Lo.

Efter lunch åkte jag till Biblioteket och lämnade tillbaka två låneböcker. Därifrån promenerade jag till butiksgallerian där jag köpte mig ett par nya jeans. Sedan tog jag bilen vidare till ICA där jag handlade mat inför veckan, kundvagnen blev proppfull. Skönt att komma hem sedan och fylla på i kylskåp och skafferi.

När jag var på ICA skickade Lotta några härliga bilder. Tänk vad bra man kan ha det i Varberg! Här har de tagit paus från trädgårdarbetet och äter lunch vid havet. 

I eftermiddag har jag strukit, även gått igenom mina kläder, rensat bort det som ska lämnas till klädinsamling. Fixade sedan en god sallad med en väldigt god ört-mynta-yoghurt och ett bröd. Till detta drack jag cider inhandlad på ICA idag.

Nu har jag precis gått igenom ett nytt tema i Livstilsverktyget. Läste tänkvärda ord som handlade om "att inte sträva så mycket efter lycka utan hellre odla sin karaktär. Det gör vi genom att bli mindre fästa vid materiella ting och fokusera mer på relationer och gemenskap med andra människor och med naturen."

Med dessa fina och kloka ord önskar jag Er alla en fin lördagskväll!

Inga kommentarer: