26 september 2022

Stolt, glad, lycklig och lite trött =)

Åh vilka roliga och mysiga dygn jag haft tillsammans med Arwid, Lotta, Lo, Tuva och Adam. Nu sitter jag här hemma ensam i tomt och tyst hus med tänd brasa och tänker tillbaka på dagarna tillsammans. Känner mig nästan överväldigad av all glädje, kärlek, lek och mys. Arwid har hjälpt mej att skicka rätt information till mäklaren, att klicka hem rätt handtag till kylskåpet och även med att sortera och rensa. Adam har hjälpt mej en massa i trädgården och med att köra en massa till Hulje återvinning. Av Lotta har jag fått massor av goda råd och tips inför husvisningen. Tack för att ni finns och för allt ni gör för mej! 

("Tur" också att jag ordnade service av värmepannan, det räckte dock inte med enbart service eftersom kompressorerna måste bytas ut, det hade kunnat gått riktigt illa.... Bra att vi alla här hemma reagerade och agerade på oljudet från värmepannan. Att vara ensam husägare kräver sitt....) 

Igår döptes lilla Tuva i Stjärnorps kyrka utanför Linköping. Vilken fantastiskt underbart fin dag det var. Så glad jag blev när jag fick den här fina inbjudan till dopet!

Vi åkte i god tid till kyrkan igår eftersom Adam och hans pappa behövde öva lite på sången de skulle framföra. Så fint och härligt att höra Adam spela piano.

Det var Sabina som fick den stora äran att bära fram Tuva i kyrkan. Sabina och Elin är Tuvas faddrar.
Efter faddrarna kom Lotta, Lo och Arwid. Det var en så fin dopgudstjänst, från början till slut.

Här är Tuva med sina faddrar, mamma, pappa och storsyster. Så fina allesammans!

Lo och Lo:s kusin Noomi sjöng två sånger tillsammans, ackompanjerade av Noomis mamma Elin på gitarr.

Lo häller upp dopvattnet.

Fadder Sabina med Tuva, prästen Ingrid, Lotta och Lo.

Nu är hon döpt lilla Tuva Eva Kerstin och allt gick så bra. Jag och Tuvas mormor Eva fick gå fram i kyrkan och läsa varsin bibelvers.

Dopgudstjänsten avslutades med sång av Tuvas farfar Peter, ackompanjerad av Adam på piano. Det gjorde de verkligen bra, båda två. Att se och höra Adam spela piano var helt gudomligt, jag rös.
"Du vet väl  om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du".
Det var en underbart fin dopgudstjänst! Känner mej så tacksam över att jag får vara med och uppleva så mycket fint. Jag är en mycket stolt, glad och lycklig mamma, farmor och svärmor.

Sedan fotografering utanför kyrkan. Jag älskar den här underbara familjen!
Tuva har så fina faddrar, Sabina och Elin. Och hon har också världens bästa föräldrar och storasyster.

Efter dopet var vi hemma hos Lottas bror Linus med familj, vi fikade tillsammans och hade det så trevligt och mysigt. Här på bordet är alla Tuvas doppresenter. 

Vilken fin dopdag det var, så fint i kyrkan, så mycket glädje och kärlek och alldeles fantastiskt fin sång och musik. Mitt hjärta svämmar över av all glädje, kärlek och gemenskap med alla fina människor som var med. Tack!

Nu är Arwid och familjen hemma hos sig, Adam sitter på bussen på väg hem till sig i Göteborg. Jag sitter hemma hos mig i soffan med tänd brasa och tänker tillbaka på allt fint jag varit med om. 

Tror att jag somnar tidigt ikväll!

Inga kommentarer: