30 september 2022

Trädgård sista dagen i september

Började dagen med att hämta lånebok på Biblioteket, handlade på ICA och lämnade en stor säck kläder och annat på miljöåtervinningen. När jag kom hem var det dags att fixa lunch. Sedan ringde mellansyrran, jättekul att höras och prata, vi ska ses snart på en lunchträff. Kl. 13.30 kom vännen Maria och vi gick en Carlslundsrunda i den sköna septembersolen. När vi kom tillbaka drack vi vatten och Maria plockade med sig några Aroma-äpplen.
Maria tyckte att jag skulle göra ett blogginlägg med bilder från trädgården. I eftermiddags-solen gick jag sedan ut med fin-kameran i trädgården och tog några bilder. Bilden ovan är Aroma-äpplen, underbart goda. Översta bilden är höstblommor tillsammans med sommarblommor på altandäcket.

Blomsterglädje i rött och vitt utanför groventrén.
Lila-cerise stjärnöga med en helt makalös blomning utanför entrén.
Närbild med kameran i mobiltelefonen. Så härligt med dessa färgsprakande blommor =)

Ringblommor i överflöd, gör sig fantastiskt bra på bild.
Älskar det enkla vackra i kombination med det lite sköra och bräckliga.
Vilken härlig orange färgexplosion
altandäcket blommar gul stjärnöga tillsammans med röd pelargon och röd petunia Million Bells.
Hängpelargonen har blommat i överflöd nästan hela sommaren. Den var lite seg i starten men har blommat sedan början av juli.

Enligt önskemål från trogen bloggläsare blev det ett inlägg från min trädgård idag och jag tackar så mycket för tipset.

Jag jobbar i morgon, på söndag blir det en promenad igen, på måndag börjar jag nog packa lite inför Göteborgsresan.

Nu önskar jag Er allesammans en superfin och härlig helg, det är ni värda! 

Inga kommentarer: