11 september 2022

Fokus på känslan

Har precis pratat med Arwid och Tuva som berättade att om en vecka är de här hos mig och stannar i lite mer än en vecka =) Arwid berättade också att han och Lotta varit och tittat på en lägenhet till mig i Varberg, de har också anmält intresse för en kommande försäljning. Så skönt och bra för mej att jag har Arwid och Lotta som hjälper mej leta nytt boende, är obeskrivligt tacksam över det. Nu önskar jag att försäljning av mitt hus kan komma igång så snart som möjligt och att bouppteckningen blir färdig. Tror att det är mer gynnsamt att sälja hus nu innan det blir vinter och storhelger. Men som sagt, än så länge är det "väntans tider" men plötsligt kanske det händer ;) Har en bra mäklare som håller ihop allt.

Tänker mer och mer på hur härligt och skönt det kommer bli när jag är på plats i Varberg. Viktigt nu med fokus framåt och på känslan som kommer infinna sig när allt är klart. Wow!

Igår pratade jag med Adam som berättade att han kommer hit om c:a 1½ vecka, från torsdag till måndag. Så härligt det ska bli att ha alla här samtidigt. Idag är det precis två veckor till lilla Tuvas dop i Stjärnorps kyrka. Är lycklig över att jag har så mycket roligt och fint att se fram emot =)

I morse tog jag bilen till Maria och vi gick en lång och härlig promenad. Sedan var sitt glas vatten i Marias mysiga och fina kök. Sedan hem och fixa lunch och sedan en välbehövlig dusch.

Efter dusch, lunch och lite relax tog jag bilen till Folkets Park för att rösta. Jag kom på då att det är sista gången jag röstar i min lilla stad, där jag alltid har bott. Nästa gång jag röstar är jag Hallänning och bor i Varberg! 

När röstningen var avklarad åkte jag vidare till Preem och köpte spolarvätska till bilen. Det var första gången i mitt liv som jag köpte spolarvätska och första gången jag öppnade motorhuven på bilen för att fylla på spolarvätska. Imponeras av mina framsteg ;)

I morse plingade det till i min mobiltelefon när jag fick erbjudande om vaccinations-jobb på min tidigare arbetsplats i Mantorp. Eftersom det inte krockade med mitt arbete i Boxholm kunde jag tacka ja till Mantorp. Kul att man fortfarande är behövd och kan göra en insats för folkhälsan =)
Ett annat pling i mobilen idag innebär en kommande träff med mina vänner Biggan och Lena. Jag har det bra som har så fina vänner, ska bli kul att träffas igen.

I morgon åker jag till grannstaden Motala för att köpa höstblommor till trädgården, passar samtidigt på att storhandla på ICA Maxi. Sedan blir det jobb tisdag och torsdag. På torsdag fyller mor Vera 97 år, då blir det lite firande hos henne när jag jobbat klart, tillsammans med äldsta syrran med man.
Nu vet ni hur jag har det! Hoppas att ni allesammans haft en fin helg, önskar Er alla en fin vecka! Kom ihåg att ta hand om er själva och varandra på absolut bästa sätt!
Kram från bloggerskan!

Inga kommentarer: