14 september 2022

Städat och stylat

Började dagen med att handla en massa blommor att göra buketter av. När jag kom hem började jag städa och styla inför husfotografering.
 
Fotografen kommer på fredag kl. 12.00. I morgon jobbar jag hela dagen och efter jobbet åker jag direkt och grattar mamma Vera. Bra att jag hann städa och styla det mesta idag. Har också samlat ihop mina egna hus- och trädgårds-bilder i en mapp som ev. kan användas till annonsen på Hemnet.

Fick några goda råd av fotografen då hon ringde i morse och bokade tiden
Fotografens råd inför fotografering:
  • Plocka undan
  • Färska kryddor i köket
  • Frukt i skålar på borden
  • Färska blommor
Behöver inte köpa frukt nu när det finns så mycket äpplen i trädgården! Däremot behövde jag köpa en massa blommor.
Nu är det mesta städat och klart, resten fixar jag fredag förmiddag. Ännu ett steg på min väg mot boende nära Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva, vägen mot Varberg. Tänker igen på orden jag läste häromdagen. "Bli inte rädd när du inte ser hela vägen på en gång, den kommer visa sig steg för steg." Fint också att alla ni som hälsar på här i bloggen är med mig på vägen. Tack!

Inga kommentarer: