18 mars 2023

En ny dag

Vaknade ganska tidigt i morse med regnet smattrande mot sovrumsfönstret. Gick ned till köket, fixade morgonkaffet och hällde upp mat till katten. Drack kaffet i sängen och började med ett blogg-inlägg. Känner mej tacksam över att få vakna frisk till en ny dag =) 

I torsdags efter jobbet åkte jag direkt till café Gusto där jag träffade två av mina tidigare jobbarkompisar. Så kul att träffas, prata och fika tillsammans.

Igår var jag ledig, åkte en tur till Hjärta-till-hjärta, packade några flyttlådor. Ja, jag fixar mest med flytten nu, är tacksam över att jag börjat i god tid. Pratade videosamtal med Arwid och Lo, de hade varit på stranden i solen, nu har de två dagar kvar på Gran Canaria. Sedan ringde mäklaren i Varberg och berättade att det är dags för budgivning.  

Idag behöver jag åka till ICA för att fylla på mitt matförråd. Fortsätter sedan  packa flyttlådor. I morgon åker jag till vännen Maria för en långpromenad. Ska också laga mat i helgen som räcker till några lunchlådor.

När jag tänker tillbaka på hur mitt liv såg ut för c:a ett år sedan är det en enorm skillnad mot hur det är nu. Det har varit omvälvande på många olika sätt men jag kommer så småningom landa, må bra och leva livet lite mer normalt igen.

Ha en fortsatt fin helg! Kram till Er alla! 

Dagens bild är från maj 2022  

Inga kommentarer: