07 mars 2023

Flyttstök

Idag har jag en hemma-dag och ägnar mej åt att förbereda flytten. Passar bra att vara hemma och inomhus med tanke på vädret. Har gått igenom mina krukväxter idag, kastat de som jag inte vill ha med mig, diskat krukor och packat de krukor som är fina nog att följa med. Känner att det är lite svårt att göra en sak i taget, vill helst börja med allt på en gång. Viktigt också att lägga in en paus då och då.

Katten Ulla har bokat plats i flyttlasset ;) Hon är än så länge ovetande om att hon inte får följa med. Katten Ulla var från början Jens yngsta dotters katt. När hon inte kunde ha kvar katten hos sig tog Jens hand om katten, som fick flytta in hos oss. Nu är katten kvar hos mej och jag kan inte ta hand om henne nu när jag flyttar. Därför återgår ansvaret för katten till Jens dotter som skaffade katten från början.

Nu har jag haft en paus i flyttstöket och dags att återgå. Tror att jag plockar ned resten av tavlorna och packar in dem i bubbelplast.    

Inga kommentarer: