23 mars 2023

Ser fram mot en superfin sommar

Puh, är lite mentalt trött efter allt budande och plingande i mobilen så fort någon annan lagt ett högre bud. Jag är i alla fall färdig med budgivningen, inga fler bud från mej. Det dök i stället upp ett annat objekt, på förhand, som kan bli aktuellt, bostaden kan bli min för utgångspriset som känns rimligt och helt OK, jag behöver bara meddela mäklaren och sedan flytta in den 1 september. 

I annonsen beskrivs lägenheten så här: "Renoverad och trivsam 2:a i populär förening på sköna och havsnära Söder. Lägenheten känns varm och ombonad med genomgående sober färgskala - ett mycket välkomnande hem! Ytorna är genomgående väldisponerade och ger utrymme för både lugna hemmakvällar och middagsbjudningar. Vidare finns helkaklat badrum med golvvärme för skön komfort och bra förvaringslösningar. Balkongen är inglasad och belägen med bra solläge åt väster och utsikt över den mysiga innergården."

Det innebär att jag behöver bo i Arwid och Lottas gäststuga en tid, men det är ju precis som Lotta skrev till mej i morse "Hur ofta kommer man få möjligheten att bo tillsammans i fyra månader, något vi alltid kommer komma ihåg" och så skrev hon en massa fint som jag alltid kommer minnas och spara i mitt hjärta. 

Den här veckan jobbade jag i tisdags och idag. Kul att jobba nu när det är lite mer att göra. Nästa vecka gör jag mina sista arbetspass i Boxholm, sedan är jag ledig för att hinna med allt inför flytten. 

Igår eftermiddag tog jag pendeltåget till Linköping för att träffa Eva, en tidigare jobbarkompis. Hon mötte mej när jag kom med tåget och sedan gick vi en promenad till ett mysigt fik "Mocca Deli". Där satt vi länge och pratade och fikade, kul och mysigt. Innan jag åkte hem köpte jag te, kollade i en massa butiker och fixade med några ärenden. Sedan tog jag tåget hem. En supermysig eftermiddag =)

I morgon ska jag ta tag i flytt-arbetet igen, kanske städa lite, laga mat och gå promenad med Maria. Jag ska också kontakta mäklaren och ge besked ang. lägenheten.

Det ska bli så skönt att flytta och lämna huset, ser fram mot en underbar sommar, ett annat boende i en annan stad. Den här sommaren ska jag landa, återhämta mej, bara ha det bra och njuta av livet tillsammans med de som betyder allra mest.

Dagens bilder är från "arkivet".

Inga kommentarer: