05 mars 2023

Packa, packa, packa

Jag har börjat packa i flyttlådor, plockar ned tavlor från väggarna och packar in dem i bubbelplast, sorterar kläder som packas i plastsäckar, även packat dukar och lakan. Tycker att det blir en hel del gjort men känner samtidigt att det är hur mycket som helst som ska packas. Tur ändå att jag tidigare, under hösten och vintern, gått igenom massor och rensat och kastat. Om 59 dagar går flyttlasset =) 

I eftermiddag var mellan-syrran med man här en stund. Syrrans man limmade på en numrerings-bricka på den fina ljusbågen som köptes till förra julen. Sedan fikade vi och pratade en stund. Trevligt och mysigt!

Har pratat med Adam idag, han var på jobbet när jag ringde. Han ska ha semester nästa vecka och behövde slutföra ett jobb före ledigheten. Han ska åka till kanarieöarna och vara där en vecka tillsammans med Arwid, Lotta, Lo och Tuva.

Arwid med familj är på Kanarieöarna i tre veckor och får nu besök av Adam under en vecka. Härligt för dem att vara lediga och njuta av sol och värme. Bilden på Lo har Lotta skickat.
I morgon har jag klipp-tid på förmiddagen, ska också åka förbi kemtvätten och hämta ett sängöverkast. Resten av dagen ska jag packa, packa, packa. Jobbar onsdag, torsdag och fredag.

Hoppas att ni alla haft en fin helg!

Inga kommentarer: