02 april 2023

April kom med sol

Igår morse kom Maria hit till mej och vi gick en lång motionsrunda i det underbart fina vädret. Sedan satt vi på min altan, drack vatten och försökte lösa problemet katt... med livet i behåll, för katten alltså... om det går... vi får se... annars måste jag ringa det där telefonsamtalet och boka tid. Är så glad och tacksam för vännen Maria som engagerar sig och på alla sätt försöker hjälpa mej lösa katten Ullas framtid. Kanske vill någon av er blogg-läsare ta hand om en snäll gammal katt-dam? Hör av er direkt i så fall!   

För övrigt vet ni vad jag gör här och det kommer jag fortsätta med tills jag lämnar huset, först då är allt klart =)

Idag gick jag samma motionsrunda som igår, satt sedan på altanen i underbara solen, tog igen mej och drack vatten. Ringde till Arwid och pratade lite, såg en skymt av Lo som lekte med sina kompisar. Resten av dagen har jag snyggat till utomhus i trädgården, plockat i ordning i kruk-förrådet, lite ska skänkas bort och lite får vara kvar till de nya som kommer. Fixade en god middag och gick en liten kort kvällspromenad sedan. Kom upp i c:a 18 000 steg idag =)

Härligt med april nu, 32 dagar kvar till flytt =)

Dagens bild är tagen på stranden i "Läjet" i februari i år

Inga kommentarer: