16 april 2023

En fin dag i Vadstena

Vilken fin, mysig och härlig dag jag hade igår =) Vännen Lena kom och hämtade mig vid 10.30, vi åkte till Vadstena och parkerade bilen vid slottet där vi mötte vännen Biggan. Vi gick omkring i de mysiga butikerna och jag shoppade lite, en ett-års-present till Tuva och en tröja till mig själv. Vi hade verkligen tur med vädret, värmande vår-sol och klarblå himmel. Mysigt att gå omkring i fina Vadstena, prata, vara tillsammans, titta på allt fint i butikerna. När det var färdig-shoppat åt vi god lunch på restaurang Wasa. Sedan åkte vi alla tre hem till Biggan som bjöd på våfflor och kaffe. Framåt 17.30-tiden åkte Lena och jag hemåt. En underbart fin och härlig dag tillsammans med Biggan och Lena. Tack! 

Idag har jag packat några flyttlådor, packat in ett lass i bilen med sådant som ska till återvinningen i morgon. TV-soffan har hämtats idag på förmiddagen. Det som nu är kvar i huset är i stort sett bara det som ska med till Varberg.
I eftermiddag ska jag hälsa på mamma Vera. I morgon förmiddag har jag klipp- och sling-tid hos min frisör Mirre.

Dagens bilder är från Arwid och Lottas trädgård i april förra året

Inga kommentarer: