23 april 2023

Jag är redo

Jag missade ju promenaden med Maria igår eftersom jag är förkyld. Maria ringde sedan igår och undrade hur jag mådde och då bestämde vi en ny promenad-tid på fredag eftermiddag. På förmiddagen idag ville jag prova att ta en lugn, lite kortare promenad och det gick ganska bra. Gick sista biten genom skogen och såg en massa fina blåsippor igen.

Idag har jag inte behövt packa något, det som är kvar nu packar jag dagen innan flytt. Jag har i stället skrivit en lång och exakt flytt-lista till flyttfirman "Bröderna Flytt" i Frillesås. Det blev 32 flytt-lådor, 15 säckar med textilier, alla de möbler som är kvar samt fyra vinterdäck. De tar också med lite som ska flyttas till mitt "sommar-boende" dvs en byrå, en symaskin och två flyttlådor. Resten som ska med tar jag i bilen. Nu känner jag mig redo för flytt =) Den 4 maj kl. 10.00 kommer "Bröderna Flytt", jag längtar.

För övrigt händer inte så mycket idag, tar det lugnt. Pratat med vännen Biggan som ringde nyss. Har tittat på super-gulliga filmer på Tuva som Lotta skickat idag.

Vad händer nästa vecka?

På tisdag kväll ska jag träffa vaccinations-kompisarna hemma hos en av dem. På onsdag ute-lunch med trevligt sällskap, på fredag eftermiddag promenad med Maria, på lördag träff med Ankan och Malou i Linköping. Tror att den här sista veckan före flytt kan passera snabbt.

Hoppas att ni alla haft en fin helg!  

Inga kommentarer: