22 april 2023

Bland vårblommor i kohage

Idag fick jag tacka nej till promenad med Maria. Har varit förkyld hela veckan, mår bättre men känner mig inte helt frisk. Dessutom har jag tappat lukt och smak så det är kanske Covid ändå. Bäst att försöka ta det lugnt och vila (ibland).
På förmiddagen åkte jag till återvinningen igen, sedan hem och städa bilen på insidan. Arwid ringde videosamtal, så kul och mysigt, Lo och jag pratade länge sedan, hon gick omkring med mej i telefonen och pratade och berättade, jag visade lite vad jag höll på med.
Har också pratat med mellansyrran i telefonen, mysigt.
I eftermiddag gick jag en promenad till kohagen där det fanns massor av blåsippor, vitsippor och vårlök. Så underbart vackert!
Det var nog min sista promenad i kohagen. Känns bra att göra avslut och ta avsked.

Jag satt i solen på en sten, lät tankar komma och gå, känns bra att stanna upp och låta allt bara vara som det är. Är så glad och tacksam över att jag har så mycket glädje och förändring att se fram emot =) 

Tack kohagen för alla fina promenader här, alla vackra blommor, fina naturen och den underbart vackra fågelsången. Tack och hejdå!

Inga kommentarer: