11 april 2023

Påsk-helgen

påskdagen gick Adam och jag igenom garage och förråd, vi sorterade sådant som ska kastas på återvinningen, det som kan skänkas till Hjärta-till-hjärta, det som kan lämnas kvar till de nya ägarna. I stort sett ingenting att spara och ta med till Varberg. Vi tog en lunch-paus i solen på altanen. Sedan fortsatte vi med rensandet och sorterandet. På eftermiddagen åkte vi till "Open new doors" i Sya där vi åt varsin vegansk semla. Semlan är ju känd för att vara den absolut godaste semlan men jag är kanske lite kräsen, jag har faktiskt ätit godare semlor, tyckte att den var onödigt söt. Men kul ändå att åka iväg och ta en fika. När vi kom hem från Sya var det bara att fortsätta där vi slutade. Framåt tidig kväll gick jag in i köket och fixade middag, citron- och ört-kyckling med ruccola- och basilika-sås, länkar till recept HÄR.  

Igår, på annandag påsk, fortsatte vi med samma arbete som dagen innan. Att gå igenom förrådet tar tid, det är massor att sortera och rensa. Men, arbetet ger resultat i alla fall. Efter lunch tog vi ledigt, åkte iväg med bilen till Vifolkavallen där vi gick en runda på 5,4 km i underbart, soligt vårväder. På vägen hem åkte vi förbi "Nyfiket" där vi köpte med oss varsin kaka till eftermiddagsfikat.

I morse skjutsade jag Adam till stationen där han tog snabbtåget till Köpenhamn för ett jobb-projekt. Han återkommer till Mjölby i morgon kväll. På torsdag morgon kommer Arwid, han hyr släp och sedan kör vi iväg med allt som ska kastas eller skänkas. Ja, det är helt galet mycket jobb med att tömma ett hus, vi hade ju bara bott här i 10 år men det har ändå samlat på sig en hel del. Är oerhört tacksam över all hjälp jag får av Arwid och Adam, det är guld värt.

När jag hade skjutsat Adam åkte jag till Hulje Återvinning med full-lastad bil, sedan till Hjärta-till-hjärta därefter till ICA för att fylla på i mat-förrådet.

På påskafton skickade Lotta filmer och bilder när de var ute på promenad i Varberg tillsammans med Lottas mamma. De gick till lekplatsen som finns på innergården vid husen där jag kommer bo sedan. Så kul att se dem alla och kul att se "mitt" hus och min balkong. 

Har haft en superfin, härlig och effektiv påskhelg och vilket väder, helt underbart.

Hoppas att ni alla haft en fin påsk-helg! Önskar Er en fin-fin vecka! 

Inga kommentarer: