14 april 2023

Världens bästa på besök

I onsdags kväll hämtade jag Adam när han kom med tåget från Köpenhamn. Vi åt varma mackor och drack te, en mysig kväll.

Dagen därpå, i torsdags, kom Arwid med hyrt släp vid 10-tiden. Vi lastade släpet fullt med sådant som vi sedan körde till Hulje återvinning. När vi kom tillbaka lastades släpet fullt med sådant som vi lämnade på Hjärta-till-hjärta. Sedan åkte vi till Stadt i Mjölby och åt lunch. Efter lunch packade vi ytterligare lite till Hjärta-till-hjärta som vi lämnade där. Sedan åkte vi till Maria, eller Ia som Arwid och Adam säjer, och lämnade lite som hon köpt av mej. Vi fick en trevlig pratstund med Ia och med hennes son Isak. Sedan åkte vi till Preem och lämnade släpet. På eftermiddagen fick jag hjälp med att skruva ner lite saker från väggar och tak. Framåt kvällen fixade jag middag till oss och efter maten gick vi en promenad i området. När vi kom tillbaka drack vi Pukka-night-te och åt lite choklad. Vi konstaterade att allt gått så jättebra, snabbt, effektivt och smidigt idag. När jag sedan kröp ner i sängen somnade jag direkt.

Idag åkte Arwid och Adam iväg vid 10.30 för att vara med på farmor Majs begravning. De kom tillbaka sedan, bytte kläder och åkte hemåt igen. Är så oerhört tacksam för all hjälp jag fått av dem. Det har gått så snabbt, smidigt och det har varit så superkul att ha dem här. Det var sista gången som Arwid och Adam var här i Carlslunds-huset. Nästa gång vi ses har jag flyttat och är på plats i mitt sommarboende. Underbart!

I eftermiddag kom Maria (Ia) och vi gick en lång-promenad tillsammans. Hon hade också varit med på begravningen, hon höll t.om. tal på minnesstunden. Det var genom mina tidigare svärföräldrar Maj och Lars som Maria och jag lärde känna varandra, en livslång vänskap.

Nu laddar jag för en superfin lördag tillsammans med Biggan och Lena i Vadstena.

Ha en fin helg allesammans!

Dagens bild är gammal, från maj 2016.

Inga kommentarer: